Corona schopte alles in de war. In maart moesten we de Platfomtweedaagse afzeggen,  vanwege het Coronavirus. Toen hoopten we dat een tweedaagse in het najaar haalbaar zou zijn. Gezien de maatregelen en de grilligheid van het virus hebben we besloten om een eendaagse te organiseren op dinsdag 15 september.

Het was fijn om elkaar te zien tijdens de Zoom platformbijeenkomsten afgelopen maanden. En is er een grote behoefte om elkaar weer live te zien en te spreken. En dat kan!  We hebben een locatie gevonden die goed bereikbaar is met openbaar vervoer en groot genoeg om alle deelnemers te ontvangen met 1,5 meter onderlinge afstand.  Het is ook een plek waar we deuren en ramen kunnen openzetten en makkelijk op de gang of op de verschillende terrasjes opdrachten kunnen maken. Landgoedhotel Villa Vennendal in Nunspeet.

Tijdens de sluiting van de bibliotheken gingen de onderhandelingen over de nieuwe CAO door. En  per 1 juli is er een nieuwe CAO  X  (gezamenlijke CAO Kunsteducatie en Openbare Bibliotheken).

Ondanks de inzet van de vakbonden  is de nieuwe CAO niet op alle fronten een vooruitgang. In tegendeel op een aantal terreinen kun je als medewerker achteruit gaan.

Deze studiedag zal de nieuwe CAO centraal staan:Een nieuwe CAO! Waar kan/moet de OR/PVT alert op zijn?

Wat houd de nieuwe CAO in. Hoe kun je als OR/PVT maximaal gebruik maken van de mogelijkheden die de nieuwe CAO biedt en hoe kun je eventuele achteruitgang voor medewerkers verminderen.  Doel van deze studiedag is dat je met voldoende concrete ideeën naar huis gaat om met de nieuwe CAO om te kunnen gaan.

We sluiten deze dag af  met een diner.  Om de gezelligheid en het uitwisselen maximaal te bevorderen. En zo kunnen wij  zonder file’s en in een rustige trein, veilig naar huis.

Lieuwe de Vries , Annegret Sterken verzorgen deze dag.