De Stichting Bibliotheek Werk is op verzoek van FNV en VOB een project gestart om medezeggenschap in de bibliotheek wereld te optimaliseren. Onderdeel van dat project is allereerst een enquête naar het functioneren van de huidige medezeggenschap en de mogelijkheden en wensen om deze te verbeteren.

Het Platform is uiteraard voor iedere versterking van de medezeggenschap. We vragen dus iedere OR en PVT om aan dit onderzoek mee te doen! Dat kan direct via deze link maar je kunt natuurlijk ook eerst onderstaande toelichting van SBW lezen. (Als deze enquête jullie al langs andere weg bereikt heeft en door jullie is ingevuld dan hoeft dat natuurlijk geen tweede keer.)

Beste leden van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging,

In het Sociaal Contract bij de cao Openbare bibliotheken (2015-2019) is onder meer de ambitie uitgesproken om de medezeggenschap in de bibliotheekbranche te optimaliseren. We zijn benieuwd naar uw mening als ondernemingsraad. Welke mogelijkheden en wensen ziet u in de sector voor de medezeggenschap? U kunt als ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging nu uw mening geven via een enquête.

De uitkomsten van de enquête vormen de basis voor verdere acties die een goed functionerende medezeggenschap bevorderen.

Meedoen

Hebt u de uitnodiging om mee te doen aan de enquête nog niet ontvangen via uw bestuurder? Doe dan mee via deze link. Het beantwoorden van de vragen kost circa tien minuten van uw tijd.

De enquête is uitgezet door BibliotheekWerk in opdracht van de sociale partners. Zowel de medezeggenschap en directeur-bestuurders in de bibliotheekbranche zijn gevraagd om mee te werken. Stichting BibliotheekWerk is het arbeidsmarktfonds voor de bibliotheeksector en is opgericht op initiatief van de Vereniging van Openbare Bibliotheken, FNV Publiek Belang en CNV Connectief.

Bij technische vragen over de enquête mail dan naar onderzoek@caop.nl