woensdag - 15 juni 2022

In de nieuwe CAO is afgesproken dat werkgevers implementeren het FUWA-systeem OB/KE uiterlijk op 31 december 2022 in hun eigen organisatie. Inmiddels zijn een aantal bibliotheken in de voorbereiding om dit nieuwe systeem in te voeren. OR en PVT hebben een belangrijke rol bij de invoering. Op dit moment zijn een aantal bibliotheken bezig met de (voorbereiding) implementatie.  Tijd om met elkaar uit te wisselen: wat zijn de kansen voor de OR/PVT en hoe voorkom je eventuele valkuilen? Hoe hou je als OR/PVT de vinger aan de pols?

Wat kun je en weet je na het volgen van dit Webinar?

• Je kent het stappenplan invoering functieboek
  • Je kent de instemmingsprocedure bij de regeling indeling in functieboek OB/KE
  • Je weet als OR/PVT waar je wel en géén invloed op hebt
  • Je weet waarom wijzigingen in een functiebeschrijving vaak emotionele reacties bij het personeel oproept en waarom het van belang is om daar wel aandacht voor te hebben
  • Je kent je rol als OR/PVT bij het op orde hebben van een formatieplan en functiehuis in de eigen organisatie
  • Je weet hoe je het beste contact kunt onderhouden met de collega’s in dit proces.

Voor onze leveringsvoorwaarden klik hier