dinsdag - 27 september 2022

Onderwerp 27 september:  Stand van zaken rond invoering nieuwe functiehuis?
We wisselen met elkaar uit hoe het staat met de invoering van het nieuwe functiehuis. Wat loopt goed  in jou organisatie en waar loop je tegen aan? Het je tips voor andere PVT’s of OR-en?

Wat weet je als je deze bijeenkomst volgt:

• Hoe andere OR-en PVT’s wel/niet betrokken zijn bij de invoering van het nieuwe functiehuis?
  • Aandachtspunten voor OR-en en PVT’s
  • Tips die we uit kunnen wisselen

Wat is een gratis online Platformbijeenkomst?
Het is een onlinebijeenkomst van verschillende OR-en en PVT’s. Wat speelt er in de bibliotheeksector, wat voor gevolgen heeft dit voor de medewerkers en voor de  medezeggenschap (OR-en en PVT’s)?  Het uitwisselen en elkaar op de hoogte brengen daar draait het om in dit soort bijeenkomsten. Wat speelt er nu en wat kun je verwachten als OR/PVT in de nabije toekomst.  Door vroegtijdig te weten wat er aan staat te komen kun je snel als OR/ PVT in de startblokken staan.  Een bijeenkomst duurt 2 uur.  Een dag voor de bijeenkomst sturen we de link voor de bijeenkomst.

Wat is het verschil tussen een gratis online bijeenkomst en een Platformwebinar?
In een Webinar wordt een onderwerp uitgewerkt, bestudeert. Leren staat centraal. Hoe kan een OR/PVT’s een bepaald onderwerp het beste aanpakken. Er is kennisoverdracht en we werken met verschillende werkvormen zodat je het geleerde eigen kunt maken.  Voor een Platformwebinar betaal je een bedrag.  Een PlatformWebinar duurt 3,5 uur. Tussendoor zijn er korte pauze’s zodat je er je aandacht bij kunt houden en koffie of thee erbij kunt pakken.

Wat zijn de overeenkomsten?
Het is altijd fijn om elkaar (weer) te zien. Medezeggenschapswerk is vaak een uitdaging. We bemoedigen elkaar om ons in te blijven zetten voor een een bibliotheeksector waar het naast het goed verblijven van de verschillende doelgroepen/klanten het ook goed vertoeven is voor de medewerkers. Handige tips en tools, informatie ondersteunen medezeggenschap.

Hoe haal je het meest uit een Platformbijeenkomst?
Je kunt als OR of PVT  van te voren aangeven wat voor jullie van belang is. De kans is groot dat het onderwerp ook bij andere OR-en/ PVT’s speelt en dat we het op de agenda kunnen zetten.  Schroom niet en mail je vraag naar annegret@kgca.nl.

Voor wie?
Alle OR-en en PVT die lid zijn van het platform. Als je nog geen lid bent mag je ook meedoen. Dan bel je ik je naderhand op om te vragen of je ook lid wilt worden. Want samen weten we meer en staan we sterker.

Instructies:
Voor de online bijeenkomst werken we met Microsoft Teams. Een dag voor de bijeenkomst krijg je een link met instructies.