dinsdag - 20 april 2021
Categorieën

Uit onderzoek van Stichting BibliotheekWerk (SBW) blijkt dat bibliotheken meestal wel over het beleid en instrumenten voor strategisch personeelsbeleid beschikken, maar behoefte hebben aan ondersteuning over hoe deze op een effectieve manier in te zetten. Dat gaat natuurlijk ook de medezeggenschap aan en daarom organiseert het Platform dit webinar, m.m.v. Marian van der Wal, voorzitter van het bestuur Bibliotheekwerk. Ze zal als gastspreker presenteren wat Bibliotheekwerk doet en wat je er aan hebt als medewerker en vooral als OR-lid. Ze zal daarbij ingaan op het onderzoek wat uitgevoerd is door SBW en wat er uit de workshops georganiseerd door SBW naar voren is gekomen.

Daarnaast zullen we ingaan op hoe de OR van IJmond Noord het heeft aangepakt en hoe dat heeft geleid tot aanpassing van het beleid.  Een inspirerend voorbeeld van een actieve OR die, met behulp van een interactieve workshop met de collega’s, mooie resultaten heeft bereikt. Aafke Vlaanderen Oldenzeel, OR-lid van IJmond Noord zal als hierover vertellen.

Naast theorie en praktijk krijg je ook praktische handvatten hoe CAO, WOR en andere wetten je ondersteunen om strategisch personeelsbeleid te bespreken met je eigen bestuurder.

Wat kun je en weet je na het volgen van dit webinar?

• Je weet wat SBW doet en wat je er aan hebt als OR/PVT
  • Je weet wat Strategisch personeelsbeleid is en kent voorbeelden uit de praktijk
  • Je kent verschillende ingangen (ook vanuit de WOR) om een sparringpartner te zijn bij het onderwerp strategisch personeelsbeleid   Klik hier voor het programma.

Inschrijvingen

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.