dinsdag - 10 april 2018
woensdag - 11 april 2018

De jaarlijkse Platform studiedagen staan weer voor de deur. Het thema is in de steungroep vastgesteld: bibliotheken in een veranderend speelveld. Onder deze titel richten de studiedagen zich enerzijds vooral op de grote veranderingen in de cao die verwacht worden nu de CAO Openbare Bibliotheken en de cao Kunsteducatie op moeten gaan in één nieuwe cao. Anderzijds staan we opnieuw stil bij de samenwerking met vrijwilligers in de bibliotheek.

Naast deze twee hoofdonderwerpen komen er natuurlijk weer een aantal workshops, komt er een leestafel en is er vanzelfsprekend ook weer ruimte voor uitwisseling van ervaringen en leuke ideeën en voor informele contacten. Het volledige programma kun je hieronder downloaden en de inschrijven kan vanaf nu!

Vermeld bij je inschrijving onder ‘opmerking‘ ook voor welke workshop je belangstelling hebt. Op dit moment worden de onderstaande workshops aangeboden. Op verzoek van deelnemers (vermeld dit dan bij je aanmelding) of onder invloed van de actualiteit kan er ook een andere workshop georganiseerd worden. Workshops:

• Veilig en gezond werken in de bibliotheek, hoe is het in jullie organisatie gesteld?
  • De Algemene Verordening Gegevensbescherming.
  • Hoe maak ik een Pecha Kucha?
  • Uitwisseling van ervaringen rondom het thema: samen werken met lokale partners of gefuseerd zijn met een partner.

Één onderwerp zal in elk geval aandacht krijgen: het 35-jarig bestaan van het Platform. Hoe we dat gaan vieren weten we nog niet maar wel dàt we het gaan vieren, namelijk op donderdag 22 november 2018! Reserveer de datum!